Sunday, June 21, 2009

Tiada yang Kedua

Sunday, June 21, 2009
Penulis : Sarnia Yasmin a.k.a Sarnia Yahya
Penerbit : Alaf 21

Sebenarnya banyak dah buku yang aku baca.. tp buku ni adalah buku terbaru yang aku baca.. aku rasa ramai yang dah baca buku ni cuma aku je yg terlambat nak beli.. tp nak jugak citer sbb ni mini library aku.. hehehehehe (gilak kose jap!!) Seperti biasa.. buku ni berjaya aku habiskan kurang dr tempoh 24jam.. Ceritanyamengenai kehidupan Shira selepas berkawin dgn Imran, lelaki yang telah dijodohkan dengannya atas pilihan mak ayahnya...Seperti biasalah.. Lelaki ni memang ego sket.. dia dah ada girlfren, Aniza dan xmo putuskan hubungan diorang.. So, pada malam pertama mereka, ?Imran telah membuat satu perjanjian yang agak sengal.. kahwin on paper saje.. pastu cukup 2tahun cerai... Cis!! sakit ati jekan aku baca.. dari baring.. terus duduk..Shira ni bukannya xlawa... Kalau ikut imaginasi aku ni kira cantik dan ayu gitu... tp ntah apalah si Imran tu pandang... tp masuk 5 bulan akhirnya Imran bukak sket pintu hatinya tuk Shira... Shira cam biasalahkan ati wanita cepat gak cairnya.. maklumlah suami... Sejak tu diorangpun melayari alam rumahtangga dalam erti kata sebenar.... Si Aniza, girlfren Imran tu sibuk ganggu gugat hubungan dia yg baru nak mula tu dan ugut Shira macam2 tuk putuskan hubungan dan ikut perjanjian 'sengal' yang diorang buat... Siap lari masa malam anniversary... tp akhirnya setelah mengharungi pelbagai dugaan mereka hidup bahagia..


Komen aku:

Ni novel ke-3 Sarnia Yahya.. seperti biasa ia xmengecewakan... buah tangannya adalah cerita yang realistik.. kisah kehidupan kita sehari2.. tetapi dengan susunan ayat dan penceritaan yang menarik menyebabkan cerita ni xmembosankan.. kalau bosan sah2 dua tiga hari baru abis.. satu permulaan yang baik untuk k.sarnia.. moga terus maju dan ligat menulis.. ..

0 comments:

 
◄Design by Pocket