Thursday, July 23, 2009

Bidadari Cinta

Thursday, July 23, 2009
Penulis: Samsiah Mohd Nor
Penerbit: S.A Production SB

Kisah Cinta Pandang Pertama antara Aju dan Ray yang membawa mereka ke dunia percintaan. Aju, anak orang kaya yang mengamalkan gaya hidup sederhana berjaya menyembunyikan identitinya. Ray, seorang yang misteri tetapi mempunyai ramai peminat di kalangan rakan-rakan sekuliahnya.
Percintaan mereka terus menjadi rahsia, demi menjaga perasaan orang disekeliling..

Kehadiran Waheeda, seorang yang misteri hampir berjaya memisahkan Ray dan Aju.. tetapi sudah tertulis takdirnya bahawa mereka tetap disatukan walaupun pelbagai dugaan yang mereka tempuh...

Komen Aku:
Bahasa yang digunakan sangat indah dan sangat puitis.. Penulis berjaya membuatkan perasaan saya terbuai-buai dengan gaya penulisan yang sangat halus.

penceritaan dalam bentuk diari membawa kita menyelusuri hati Ray dan Aju. Walaubagaimanapun, penulis tetap konsisten dan pembaca tidak akan keliru dengan gaya penulisan sebegini.. Novel ini membawa kita menyelami erti persahabatan dan kasih sayang.. Sahabat tidak semestinya orang yang paling dipercayai.. selagi ia bernama manusia, selagi itu ia tidak dapat lari dari berbuat kesilapan. Saya menyukai watak Ray, seorang anak yang baik, cuma yang saya geram egonya itu..

Saya juga watak Nana, sorang yang kepoh tetapi seorang sahabat yang baik.. Tiada siapa yang menyukai watak Waheeda.. tetapi itulah hakikat kehidupan, sememangnya orang seperti Waheeda itu wujud dan disebabkan kejutan budaya ia akan mengalami proses transformasi yang drastik. Waheeda terperangkap antara mencari kepuasan diri sehingga menggadaikan nilai persahabatan yang telah dibina bertahun lamanya. Novel ini adalah pengubat rindu saya kepada karya Samsiah Mohd Nor.

2 comments:

airina said...

dhan...
shamsiah mohd nor ni yg penulis tangisan bulan madu tu kan?

dhan said...

yup...
bestlah airina... rasa cam terubat rindu...:)

 
◄Design by Pocket