Sunday, July 19, 2009

Ilham Hati

Sunday, July 19, 2009
Penulis: Damya Hanna
Penerbit: Alaf 21


Rian yang ditimpa kemalangan telah disahkan hilang ingatan apabila berlaku kecederaan pada otaknya. Apabila sedar daripada koma, dia menjadi bingung apabila diberitahu bahawa dia telah bersuami.. semua yang dialami dalam masa 4 tahun kebelakang ini langsung tidak dapat diingati..

Dalam tempoh itu, dia jatuh cinta kepada suaminya Hanif tanpa menyedari bahawa Hanif hanya ingin membalas dendam kepadanya atas sikapnya satu waktu dahulu hingga Hanif berasa dia terperangkap dan membawa mereka ke jinjang pelamin. Rian telah mengambil kesempatan terhadap Hanif bagi mengetahui wasiat yang ditinggalkan oleh datuknya.

Misi Hanif untuk membalas dendam gagal apabila dia jatuh cinta kepada Rian. Penemuan jurnal milik Rian telah mengembalikan ingatan Rian dan dia berasa tertekan dan malu atas sikapnya kepada orang disekelilingnya. Dia berasa dia tidak layak untuk hidup disamping Hanif. Akhirnya dia mengakui bahawa dia sebenarnya memerlukan Hanif.

Komen Aku:

Sebenarnya dah lama tunggu buah tangan terbaru Damya Hanna ni.. aku tau novel2nya mampu meruntun perasaaan. Pertama kali baca aku terjatuh cinta terhadap Hanif.. siap membayangkan orangnya pasti soft spoken, caring, loving.. hehehehe... Walaupun dia ada misi yang jahat nak balas dendam kat Rian, tapi kenapa aku rasa xkesahpun.. hehehehe. sebab sesekali Rian wajar diajar.. hahaha... tapi kesian gak kat Rian, sebab diakan dah xingat pape... Pastu geram gak sebab bila dia dah ingat ngengada plak xmo terima Hanif.. hahaha.. emosi plak aku... Dalam bab lain aku xlah rasa sedih sangat.. tapi bab Rian sedih bila Parent dia melebihkan Huda, adiknya sehingga ibunya terus terang membezakan mereka.. aku rasa sedih sangat.. maybe sebab tetiba rasa watak Rian cam dekat sangat ngan aku... ehmmm... So far, aku suka ngan novel ni.... :) Semoga Damya terus menghasilkan novel yang lebih berkualiti...


2 comments:

airina said...

erkk?
suda baca ke? hihi
masih lagi sdg meng'hunting' this novel hihi

dhan said...

dah airina...
besh.. xrugi beli...
hehehehehe

 
◄Design by Pocket