Tuesday, July 7, 2009

Serasi Di Hati

Tuesday, July 7, 2009
Penulis: Rose Harissa a.k.a Nora Ismail
Penerbit: NB Kara

Gaya penulisan Rose Harissa memang tidak pernah berubah.. walaupun berlainan Terbitan dan juga nama.. Saya memang tidak pernah menyangka bahawa Nora Ismail dan Rose Harissa adalah orang yang sama.. tetapi gaya penulisannya memang sama.. Aku memang suka dengan gaya penulisannya yang bersahaja tetapi mampu memikat dan meninggalkan kesan di hati pembaca..

Serasi Di Hati adalah Novel pertama Nora bersama NB Kara. Cerita yang berkisar tentang Edrinaz dan Zarul yang bertemu di laman sembang akhirnya mengakui bahawa mereka memang serasi.. Zarul seorang pemuda yang tampan, menjadi gigolo atas desakan hidup dan nafsu.. Terperangkap dengan helah Datin Zalina Asha menjerumuskan Zarul ke dunia yang hitam..Sampai satu saat, Zarul mula bosan dengan kehidupannya. Pertemuan dengan Che Kesom di lambang sembang menyebabkan Zarul mula berminat untuk mengenali wanita itu dengan lebih rapat.. Edrinaz adalah seorang isteri yang tabah dan gigih mengusahakan perniagaan hiasan dalaman bersama rakannya. Walaupun sudah berkahwin tetapi hidupnya bagaikan kosong apabila suaminya tidak menghargai dirinya selain daripada mempunyai hubungan sulit dengan bekas teman wanitanya yang juga isteri orang..

Semakin lama hubungan Zarul dan Edrinaz menjadi rapat dan walaupun semakin mereka menjauhkan diri, mereka tidak boleh menolak bahawa keserasian wujud antara mereka... Setelah melalui pelbagai rintangan.. Edrinaz dan Zarul akhirnya berkahwin..



Komen Aku:

Buku Epal Hijau ni memang menarik.. Pada mulanya aku xsangka bahawa buku ini adalah hasil karya Rose Harissa.. tetapi pabila telah membacanya baru aku caya.. Aku kagum dengan daya imaginasi che rose ni.. walaupun apa sahaja genre yang dikupas.. garapannya kemas dan simple.. tetapi menarik.. Dia memang seorang yang berbakat..

Edrinaz adalah wanita dambaan lelaki tetapi dia tidak dipedulikan oleh suaminya sendiri.. Walaupun Edrinaz nampak tabah dan gigih tetapi jiwa raganya menderita.. Sepatutnya buku ini dibaca oleh para suami hahahhaaa.. kenapa saya cakap begitu????? sebab kalau suami tu xmenghargai isteri.. nanti ada orang yang akan kebas isterinya.. hahahahhahaaa... baru dia tau... tapi dalam citer ni aku xmolah letak diri sebagai watak utama.. sebab aku xmo jadi isteri yang xdipedulikan suami.. hehehehee... walaupun camtu.. disebabkan aku membacanya di suasana malam yang hening.. sewaktu menidurkan fathiyyah.. so airmata aku berjurai2.. ntah camne ntah.. padahal.. citenya xdelah sedih.. tapi aku seperti memahami penderitaan Edrinaz... Korang memang xrugi baca dan beli buku ni... baca banyak2 kalipun tetap besh.. sebab aku dah baca 2x still menitis air mata.. hahaha cengeng tul aku... :p

Enjoy Yourself...



0 comments:

 
◄Design by Pocket